Selecteer een pagina

Programma

Hieronder het complete programma van de VOICE Conference 2018.

Waar gaat de spraakassistent heen?  Wat zijn de verschillen tussen de platforms? Hoe zorg je dat jouw assistent ook goed werkt voor klanten? Hoe zit een succesvol projectteam in elkaar. En een workshop om een Google Action te leren maken. Dit zit de vragen die we beantwoorden.

Een congres van:

Ochtendprogramma (8:45 – 10:45)

}
8:45 – 9:20 uur
OBA Theater

Inloop, registratie en koffie

Door Entopic

Bezoekersregistratie en inloop.

Het hoofdprogramma begint om 9:30 uur, maar vanaf 8:45 uur is het mogelijk om je te registreren en de dag op te starten met koffie en thee.

}
9:20 -9:40 uur
OBA Theater

Opening

Door Maarten Lens-FitzGerald , Dagvoorzitter

Opening van de Voice Conference 2018

 

}
9:40 - 10:10 uur
OBA Theater

Keynote: How the modern voice can bridge the gap between voice and digital

Door Sebastian Reeve, Nuance

This session will share insight into how global organisations have delivered real results using Voice technologies

and what innovative brands are doing to ensure those solutions continue to offer their users effective and consistent experiences.

}
10:10 - 10:50 uur
OBA Theater

Keynote: Google: The consumer is demanding, curious and impatient: It’s time for assistance

Door Karlijn Pels, Google

The Google Assistant is everybodies personal assistent. How can you add your firm to her abilities?

Making a Voice Action is one of the ways to be active with your brand in the Google Assistent. How do you start and what are the developments in voice?

Ochtendpauze (10:50 – 11:10)

Breakoutronde 1 (11:10 – 11:50)

}
11:10 - 11:50 uur
OBA Forum

How Microsoft’s platform can enable you to make your own assistant

Door Mary-Jo Diepeveen, Microsoft

Lees meer.

Don’t be dependent on the voice assistants that are created for you, but instead learn how to create an assistant that does what you need it to do.

}
11:10 - 11:50 uur
Singelzaal

NS Voice Assistent: Zit de reiziger erop te wachten?

Door Piet Middelkoop, NS & Wouter Hosman, Oxyma

Creating optimal context driven travel experiences within a large public transport organization.

 

}
11:10 - 11:50 uur
Keizerzaal

Centraal Beheer over voice en hoe je zelf een action maakt

Door Annemiek Bakker & Robyn Vrouwes Centraal Beheer

Als eerste verzekeraar heeft Centraal Beheer zelf een Action voor in de Google Assistant ontwikkeld en gebouwd.

Zodat ze kunnen leren wat de voice assistent voor klanten betekent en voor hun eigen organisatie.

Netwerklunch (11:50 – 12:50)

Breakoutronde 2 (12:50 – 13:30)

}
12:50 - 13:30 uur
OBA Forum

Talpa: All over the f*cking place

Door Jeroen de Bakker, Talpa

Talpa Network sees voice as a new strategic channel. They believe that a significant part of their audience will use voice platforms to listen to their music, entertainment and news.

And that their well known brands like 538 and new initiatives like JUKE will play an important role. Jeroen reveals Talpa’s voice strategy and explains why mental and physical availability is still the name of the (branding) game.

}
12:50 - 13:30 uur
Singelzaal

Artificial Intelligence Applied, The Eneco Speech case

Door Dion van Velde, Eneco

The future of Virtual Assistants is an unpaved road that comes with many hurdles.

For Eneco, we decided to meet the challenge. We developed a custom made solution for Voice Activated Virtual Assistants. I’ll be sharing insights on the Eneco-case articulates our experiences along the way. Learn more about our biggest learnings!

}
12:50 - 13:30 uur
Keizerzaal

Workshop: Making a Google Action for absolute beginners part 1

Door Naos Wilbrink

Deel één van de workshop. Zet de eerste stappen om een Google Action te maken.

Beperkte capaciteit. Aanmelden via sietze@entopic.com

Breakoutronde 3 (13:40 – 14:20)

}
13:40 - 14:20 uur
OBA Forum

Rabobank: Being a first mover on voice in the banking world

Door Finbar Hage & Daan Gönning, Rabobank

We tell you more about the process of creating a Google Assistant Action

and we will share our learnings and experiences of being a first mover on voice in the banking world.

}
13:40 - 14:20 uur
Singelzaal

KRO-NCRV: Make it personal

Door Vera Holland, KRO-NCRV

Hoe creëer je een voice-ervaring? Welke rol speelt de keuze van een stem en de personalisatie van de dialoog op de content?

Aan de hand van de action usercase ‘Chef-kok BinnensteBuiten’ ligt ik toe welke keuzes we hebben gemaakt om een menselijke voice-ervaring te ontwerpen.

}
13:40 - 14:20 uur
Keizerzaal

Workshop: Making a Google Action for absolute beginners part 2

Door Naos Wilbrink

Deel twee van de workshop.

 

Middagpauze (14:20 – 14:40)

Keynotes middagprogramma (14:40 – 16:00)

}
14:40 - 15:10 uur
OBA Theater

Keynote: Amazon and the voice world

Door Max Amordeluso , Amazon

Amazon over Voice assistenten

 

}
15:10 - 15:45 uur
OBA Theater

Keynote: Why KLM designs today voice first, messaging second

Door Ruben Klerks, KLM

With 99 years of experience in people asking for information....

tickets, extra legroom and holiday inspiration via voice (asking stewardesses that is), it shouldn’t be too hard to translate this into voice service whether it is on Google Home or Amazon Alexa. Is it?

Well, it is and that’s where we made our first mistakes. One of many. Join Ruben Klerks, social media manager at KLM, in a remarkable open story on KLM’s discovery of voice superpowers – what worked and -above all- what did not work.

}
15:45 - 16:30 uur
OBA Theater

Keynote: The future of voice and how to design for it.

Door Ben Sauer

The future of voice and how to design for it.

Ben’s been speaking about and training people on the topic of voice UI for several years; particularly in how to rapidly prototype conversations.

Teams at Amazon and the BBC use his methods. He’s also spent many hours at home removing the ridiculous things that his kids have added to Alexa’s shopping list.

}
16:30 - 16:40 uur
OBA Theater

Afsluiting

Door Maarten Lens-FitzGerald

Afsluiting

 

}
16:40 - 17:30 uur
OBA Foyer

Borrel

Door Entopic

Borrel